diumenge, 24 d’agost del 2008

6.- GR-11 i altres: Maçanet, Les Salines, Coll de Lli i la Vajol

24,5 quilometres i quasi 6 hores caminant

A dos quarts de vuit surto de Maçanet de Cabrenys, aquest cop sol i enfilo el camí de les Salines (1100 m) per darrera el cementiri, i deixant a la dreta el Mas Mas, agafo una pista que resta marcada amb direcció a Les Salines.

Una pujada que resta destorbada per la troballa a mig camí per un parell de porcs senglars que fan que perdi per una estona la pista marcada, que fa que me desvií de la ruta i faci uns quants quilometres mes per arribar al santuari.

Finalment i després de quasi tres hores de caminada arribo a les Salines, una parella jove te obert el restaurant, faig una aturada i decideixo emprendre el retorn pel Coll de Lli i cap a la Vajol.

Una ràpida baixada (1 hora) me porta al Coll de Lli, per on el President Companys i molts altres republicans van agafar el camí de l’exili cap, en uns minuts arribo a la carretera que porta del Coll de la Manrella cap a la Vajol, a l’alçada del Restaurant Comaulis.

Entro a la Vajol per mig del poble i enfilo el tram del GR-11 cap a Maçanet, un tram que en la seva major part avui és asfaltat, que li dona visió de carretera, un xic perillós pel trànsit de cotxes que l’utilitzen i pel seu estret perfil.

Finalment arribo a Maçanet de Cabrenys amb un nou tram del GR-11 fet, m’espera una bona dutxa i un bon àpat.