dimecres, 13 d’agost del 2008

(1) Per què fer el camí de Sant Jaume?

Com a persona que he dedicat una bona part de la meva vida a la política i que he tingut la capacitat de tornar a la vida professional, he decidit tirar endavant un projecte per mi engrescador, fer el camí de Sant Jaume el proper any (més de 1000 quilometres entre Montserrat i Muxía (Galizia).

Segurament fruït d’un cert desencís de com han evolucionat els fets en el àmbit polític intern, vaig prendre la decisió ara fa uns dies de començar a entrenar-me per dur a terme aquest projecte.

Per aquest motiu vaig aprofitar que me trobava a Barcelona per anar a la llibreria ALTAÏR i comprar el llibre “El Camí de Sant Jaume” editat per l’associació “d’amics del camí de Sant Jaume.” Una extensa guia que detalla amb molta cura les diferents etapes, sobretot en el tram més català del camí, el tram mes complicat per no tenir una afluència constant de peregrins i no estar preparat per aquesta acollida.

Sortint de Barcelona, vaig aturar-me en una grans magatzems de material esportiu a la capital del maresme i vaig comprar-me uns botes i uns mitjons per anar a caminar, amb aquest material vaig arribar a casa i vaig decidir que a l’endemà, el diumenge passat faria la meva primera caminada.

Vaig sortir a les vuit de matí, sol amb una petita motxilla i un mica d’aigua, vaig comprar la premsa del dia i vaig encaminar el recorregut cap a Tordera, pel carril bici adaptat al costat de la carretera.

La meva primera ruta va finalitzar amb uns 15 quilometres recorreguts, quasi tres hores caminant, les cames una mica cansades però més animat que mai per seguir tirant endavant el projecte.

Mes de 1000 quilometres de camins, mes de 40 dies de caminada, un esforç considerable, però un temps preciós per encarrilar un projecte com aquest. Continuarà.