dissabte, 23 d’agost del 2008

5.- GR-11: Maçanet de Cabrenys – Albanyà

22 quilometres i 5 hores caminant

Avui he fet el primer tram de recorregut d’un GR, concretament entre Maçanet de Cabrenys i Albanyà (22 quilometres). Acompanyat de la meva filla hem sortit a dos quarts de vuit del matí, amb entrepans i aigua a la motxilla des de Maçanet.

Una pista ben senyalitzada que envolta el camp de futbol i enfila els primers quilometres cap el Moli d’en Robert, unes instal·lacions obertes en plena riera del Frausa, enfilem a continuació una forta pujada per anar a trobar l’església romànica de Sant Andreu de l’Oliveda.

Uns quilometres plans en porten a creuar una petita riera deixant de costat les ruïnes de la masia de Can Riumalo i la pista que porta a l’ermita romànica de Sant Miquel de Fontfreda. Ens aturem per esmorzar després de quasi dues hores de camí, per agafar forces per entomar l’ascens cap a la Trilla (700 m) la part mes alta del recorregut.

Un petit camí que recorre un extens bosc d’alzines i pins ens porta a la casa pairal de la trilla, un magnífic recorregut de tres quarts hora que et permet gaudir d’una bona estona de fresca.

Una pista planera ens porta a l’església romànica del segle XXI de Carbolins, i ens enfila cap al Coll de Palomeres (600),des d’aquí enfilem la part final del recorregut que ens porta a la masia de Mas Ferrerós, des d’on s’inicià un camí de forta baixada cap a Albanyà.

Després de quasi cinc hores de caminada arribem a Albanyà, ens trobem a una parella que acabava d’arribar pel mateix camí, parlant amb un ciutadà, molt amablement ens atent, ens comenta que la parella era d’Euskadi i que seguia el camí cap a Sant Llorenç de la Muga.

Aquesta persona, sabadellenc ell, tenia casa a Albanyà, i ens convida a fer la cervesa a casa seu, molt a prop d’on hem arribat, li agraïm sincerament la seva hospitalitat, ens en portem un bon record, li donem les gràcies i agafem el cotxe per retornar a Maçanet de Cabrenys.